Over
Dit is oROCOCO. De perfecte balans tussen strategie en creativiteit, eerlijke schoonheid en innovatie, visie en impact. Een interim management & matchmakingbureau waar verfijnd leiderschap samengaat met gedurfde ideeën, om individuen, merken en organisaties strategisch te laten groeien.
Oprichtster Hadewijch Vanwynsberghe specialiseert zich in managementversterking voor zowel de private als de publieke sector, van grote bedrijven tot KMO’s. De rode draad? Schoonheid in en voor de maatschappij.
Na tien jaar een toonaangevend kenniscentrum op te bouwen rond digitale vaardigheden, zet Hadewijch haar strategische expertise en creatieve inzichten nu in als manager consult én matchmaker.
Ze schrijft regelmatig opiniestukken over sociale verantwoordelijkheid en trends op haar blog, is een veelgevraagd keynote speaker, gastdocent en perscontact over (digitale ) strategie, trends en innovatie.
En wanneer Hadewijch niet bezig is met strategie, marktanalyse of nieuwe talenten ontdekken, dan is ze aan het schetsen, producten aan het ontwikkelen of op ontdekkingstocht met haar gezin en vrienden. Ze gelooft in de kracht van verwondering - als een fundamentele kracht die bepaalt hoe we de wereld ervaren.
Expertise
Algemeen Management & HRM
Hadewijch bouwde tien jaar lang een toonaangevend kenniscentrum uit, waar ze zowel interne als externe teams aanstuurde binnen nationale en Europese projecten. Ze optimaliseerde processen, begeleidde organisaties in hun (digitale) strategie en bouwde sterke relaties met stakeholders.
Strategie & Toekomstdenken
Als expert in organisatieontwikkeling ontwierp Hadewijch strategieën en doelstellingen, veranderde ze processen en structuren en positioneerde ze organisaties met markt- en trendanalyses. Haar superkracht? Niet zien wat er nu is, maar wat er kan zijn. Frameworks zoals het Mediawijsheidscompetentiemodel en leertrajecten die ze ontwikkelde, worden breed gebruikt bij bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen.
Creatieve Richting & Marketing
Hadewijch ontwikkelde producten en roadmaps om organisaties en klanten te helpen navigeren in een steeds veranderend (digitaal) landschap. Dankzij diepgaande ervaring in marktonderzoek, consumentengedrag en een sterke intuïtie heeft ze een scherp oog voor creatieve richting, merkstrategie en positionering.
Veranderings
management & Innovatie
Hadewijch begeleidde organisaties bij transformatie, digitalisering en duurzame groei. Met een sterke focus op innovatie helpt ze bedrijven nieuwe marktkansen verkennen en hun werking toekomstbestendig maken.
Opleiding & Certificering
PhD in Communicatiewetenschappen, 2015
Master Sociologie - Specializatie Organisatieontwikkeling, 2010
Cursus Impactmeting, 2020
Cursus Financieel management, 2025
Cursus Human Resource Management, 2016
Product design op Academie, 2025