Over
Dit is oROCOCO. De perfecte kruising tussen strategie en creativiteit, ruimtelijke schoonheid en innovatieve vernieuwing, visie op de lange termijn en tastbare impact. Een management- en matchmakingbureau waar verfijnd leiderschap samenkomt met gedurfde ideeën – en waar architectuur- en bouwprofessionals worden begeleid bij complexe transities en duurzame groei, steeds met een persoonlijke aanpak.
oROCOCO werd opgericht door Hadewijch Vanwynsberghe en biedt interim management op maat van de gebouwde omgeving – van architectenbureaus tot aannemers, projectontwikkelaars en designgedreven organisaties. Of het nu gaat om publieke of private spelers, grote projecten of kleinschalige initiatieven: wij brengen structuur, helderheid en nieuwe energie. Vanuit de overtuiging dat wie ruimtes vormgeeft, ook mee de samenleving vormgeeft – en dat schoonheid, functionaliteit en duurzaamheid onlosmakelijk verbonden zijn.
Na meer dan tien jaar leiding te hebben gegeven aan een toonaangevend kenniscentrum rond digitale transformatie, zet Hadewijch haar strategisch inzicht, creatieve richting en organisatorisch talent nu in om teams en projecten in de architectuur- en bouwsector vooruit te helpen – doortastend en met betekenis.
Ze schrijft regelmatig opiniestukken over sociale verantwoordelijkheid en trends in de bouwsector op haar blog, is een veelgevraagd keynote speaker, gastdocent en perscontact over (digitale ) strategie, trends en innovatie.
En wanneer Hadewijch niet bezig is met strategie, marktanalyse of nieuwe talenten ontdekken, dan is ze aan het schetsen, producten aan het ontwikkelen of op ontdekkingstocht met haar gezin en vrienden. Ze gelooft in de kracht van verwondering - als een fundamentele kracht die bepaalt hoe we de wereld ervaren.
Expertise
Algemeen Management & HRM
Hadewijch bouwde tien jaar lang een toonaangevend kenniscentrum uit, waar ze zowel interne als externe teams aanstuurde binnen nationale en Europese projecten. Ze optimaliseerde processen, begeleidde organisaties in hun (digitale) strategie en bouwde sterke relaties met stakeholders.
Strategie & Toekomstdenken
Als expert in organisatieontwikkeling ontwierp Hadewijch strategieën en doelstellingen, veranderde ze processen en structuren en positioneerde ze organisaties met markt- en trendanalyses. Haar superkracht? Niet zien wat er nu is, maar wat er kan zijn. Frameworks zoals het Mediawijsheidscompetentiemodel en leertrajecten die ze ontwikkelde, worden breed gebruikt bij bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen.
Creatieve Richting & Marketing
Hadewijch ontwikkelde producten en roadmaps om organisaties en klanten te helpen navigeren in een steeds veranderend (digitaal) landschap. Dankzij diepgaande ervaring in marktonderzoek, consumentengedrag en een sterke intuïtie heeft ze een scherp oog voor creatieve richting, merkstrategie en positionering.
Veranderings
management & Innovatie
Hadewijch begeleidde organisaties bij transformatie, digitalisering en duurzame groei. Met een sterke focus op innovatie helpt ze bedrijven nieuwe marktkansen verkennen en hun werking toekomstbestendig maken.
Opleiding & Certificering
PhD in Communicatiewetenschappen, 2015
Master Sociologie - Specializatie Organisatieontwikkeling, 2010
Cursus Impactmeting, 2020
Cursus Financieel management, 2025
Cursus Human Resource Management, 2016
Product design op Academie, 2025
Cursus Organisatie en Management, 2020
Architectuur en Stedebouw, 2015
